Hnací kolejová vozidla
- Hnací kolejová vozidla 2-osá - řada 211
- Hnací kolejová vozidla 3-osá - A 314
- Hnací kolejová vozidla 4-osá - A 415
Speciální hnací kolejová vozidla pro lehký posun a manipulaci se železničními vozy určená pro zajištění technologické obsluhy výroby v místě nakládky a vykládky.Lanová posunovací zařízení
- Lanové posunovací zařízení LTV-PV
- Lanové posunovací zařízení LTV-NV
- Lanové posunovací zařízení PZ 15
Lanová posunovací zařízení jsou určena k posunu železničních vozů na nakládce a vykládce železničních vleček i na stáčištích kapalných produktů. Jsou schopna dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 1200 t, zařízení PZ 15 - až 480 t.Speciální zařízení
- Dynamický manipulátor HW1E
- Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02
- Kolejový aretační mechanismus KAM-60-8
Dynamický manipulátor HW1E byl vyvinut pro rotační výklopníky vagonů k zachycení a zastavení vjíždějících naplněných vagonů, pro jejich ustavení a vyklopení k následnému vysunutí.
Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02 zabezpečuje kolej, je ovládána dálkově, eliminuje obsluhu v místě.
Mechanický aretační systém KAM-60-8 je určen pro aretaci a držení nepohybujících se vagonů na tratích se sklonem v průběhu operace s jednotlivými vagony.
Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02
Vozová zarážka EMVZ-02 byla vyvinuta pro místa na seřadištích a železničních vlečkách, kde obsluha kolejiště pravidelně zabezpečuje kolej vozovou zarážkou. Její předností je rychlost a eliminace přítomnosti obsluhy v daném místě.
Základní popis
Elektromechanická vozová zarážka je pevně upnuta ke koleji a ovládána je dálkově z řídicí místnosti, nebo z ovládací skříňky u kolejiště. Eliminuje přítomnost obsluhy v daném místě, když informace o pozici zarážky má obsluha sprostředkovanou pomocí koncových čidel zařízení.
Ovládání
Vozová zarážka může být zapojena do automatického řídicího systému, nebo být ovládána stisknutím tlačítek OTEVŘÍT / ZAVŘÍT. Stav je indikován barevnými signálkami.
Instalace
Instalace zarážky nevyžaduje speciální úpravy či stavební práce. Mechanismus je upevněn pomocí upravených podkladnic ke levé či pravé kolejnici zespodu mezi dva pražce, vždy pouze na jedné straně. K tělesu zarážky jsou přivedeny napájecí a ovládací kabely výkopem podél kolejiště případně nadzemními trasami.
Technický popis
Tvar a vlastnosti samotné vozové zarážky vzor 87 pokládané na kolejnici odpovídají Pokynům SŽDC ze dne 27. 1. 2016.
Zarážka je na kolej dopravena po obloukové dráze z vnější strany kolejiště pomocí páky, ke které je upevněna šrouby. V případě, kdy dojde k ujíždění vagonů a kontaktu zarážky s dvojkolím, dojde silou vagonu k ustřižení upevňovacích šroubů od páky a brzdění o kolejnici. K jejímu opakovanému použití je nutno použít pak nové šrouby.

Ve výchozí pozici, kdy se zarážka nachází mimo kolejnici, nezasahuje do průjezdného profilu.

stáhnout typový list »
Speciální zařízení
Typový list | Fotogalerie |
Základní technické údaje EMVZ-02 | |
---|---|
Výkon elektromotoru | 1,1 kW |
Vnější rozměry (š×d×v) | 1253 × 330 × 486 mm |
Rychlost nasazení zarážky na kolej | 3 s |
Hmotnost zařízení | 110 kg |