Hnací kolejová vozidla
- Hnací kolejová vozidla 2-osá - řada 211
- Hnací kolejová vozidla 3-osá - A 314
- Hnací kolejová vozidla 4-osá - A 415
Speciální hnací kolejová vozidla pro lehký posun a manipulaci se železničními vozy určená pro zajištění technologické obsluhy výroby v místě nakládky a vykládky.Lanová posunovací zařízení
- Lanové posunovací zařízení LTV-PV
- Lanové posunovací zařízení LTV-NV
- Lanové posunovací zařízení PZ 15
Lanová posunovací zařízení jsou určena k posunu železničních vozů na nakládce a vykládce železničních vleček i na stáčištích kapalných produktů. Jsou schopna dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 1200 t, zařízení PZ 15 - až 480 t.Speciální zařízení
- Dynamický manipulátor HW1E
- Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02
- Kolejový aretační mechanismus KAM-60-8
Dynamický manipulátor HW1E byl vyvinut pro rotační výklopníky vagonů k zachycení a zastavení vjíždějících naplněných vagonů, pro jejich ustavení a vyklopení k následnému vysunutí.
Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02 zabezpečuje kolej, je ovládána dálkově, eliminuje obsluhu v místě.
Mechanický aretační systém KAM-60-8 je určen pro aretaci a držení nepohybujících se vagonů na tratích se sklonem v průběhu operace s jednotlivými vagony.
Speciální zařízení
Každá instalace lanových posunovacích zařízení je do velké míry specifická a často si vyžaduje ojedinělé řešení.
Postupem času docházelo stále častěji k potřebě doplnit posunovadla speciálními zařízeními, která pomáhají splnit požadavky provozu a představy uživatelů.
Dynamický manipulátor HW1E
Pro obsluhu vagonů na rotačních výklopnících bylo potřeba vyvinout manipulátor, který přímo na bubnu výklopníku zachytí, ustaví a později dynamicky vystrčí vagon ven, více o dynamickém manipulátoru HW1E →
Dynamický manipulátor | HW1E | HW1E |
---|---|---|
Typ zařízení | mechatronické | mechatronické |
Manipulace | s 1 vagónem ve výklopníku | se 2 vagóny ve výklopníku |
Výkon elektromotoru | 13,2 kW | 15 kW |
Brzdící síla | max. 33 kN | max. 54 kN |
Tlačná síla | max. 10 kN | max. 12 kN |
Hmotnost vagónu | max. 80 t | max. 190 t |
Rychlost vjíždějícího vagónu | max. 1 m/s | max. 1 m/s |
Délka posunu vozíku | max. 1500 mm | max. 1750 mm |
Celková max. délka zařízení | 7 000 mm | 7 000 mm |
Vozová zarážka EMVZ-02
Pro zajištění soupravy proti ujetí jsme vyvinuli elektromechanickou vozovou zarážku EMVZ-02, která eliminuje potřebu fyzické přítomnosti posunovače v kolejišti, více o vozové zarážce →
Vozová zarážka | EMVZ-02 |
---|---|
Výkon elektromotoru | 1,1 kW |
Vnější rozměry (š×d×v) | 1253 × 330 × 486 mm |
Rychlost nasazení zarážky na kolej | 3 s |
Hmotnost zařízení | 110 kg |
Aretační mechanismus KAM
Dalším speciálním zařízením je kolejový aretační mechanismus KAM-60-8, který dle potřeby sevře kola stojícího podvozku vagonu a tím jej také zajistí proti pohybu, více o aretačním mechanismu →
Kolejový aretační mechanismus | KAM-60-8 |
---|---|
Výrobce KAM-60-8 | Kolejové Pohony a.s. |
Výkon elektromotoru | 2× 4 kW |
Reakční doba | do 8 sek. z pohotovostní polohy do pracovní |
Napájecí napětí | 230/400 V, 50 Hz |
Provozní napětí snímačů [V] | 10...30 VDC |
Max. udržitelná tažná síla | 80 kN |
Volitelný rozchod kolejí | 1435 nebo 1520 mm |
Rozměry a hmotnost | d 3930 × v 675 × š 4275 mm / 3000 kg |