Hnací kolejová vozidla
- Hnací kolejová vozidla 2-osá - řada 211
- Hnací kolejová vozidla 3-osá - A 314
- Hnací kolejová vozidla 4-osá - A 415
Speciální hnací kolejová vozidla pro lehký posun a manipulaci se železničními vozy určená pro zajištění technologické obsluhy výroby v místě nakládky a vykládky.Lanová posunovací zařízení
- Lanové posunovací zařízení LTV-PV
- Lanové posunovací zařízení LTV-NV
- Lanové posunovací zařízení PZ 15
Lanová posunovací zařízení jsou určena k posunu železničních vozů na nakládce a vykládce železničních vleček i na stáčištích kapalných produktů. Jsou schopna dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 1200 t, zařízení PZ 15 - až 480 t.Speciální zařízení
- Dynamický manipulátor HW1E
- Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02
- Kolejový aretační mechanismus KAM-60-8
Dynamický manipulátor HW1E byl vyvinut pro rotační výklopníky vagonů k zachycení a zastavení vjíždějících naplněných vagonů, pro jejich ustavení a vyklopení k následnému vysunutí.
Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02 zabezpečuje kolej, je ovládána dálkově, eliminuje obsluhu v místě.
Mechanický aretační systém KAM-60-8 je určen pro aretaci a držení nepohybujících se vagonů na tratích se sklonem v průběhu operace s jednotlivými vagony.
Lanové posunovací zařízení PZ 15, PZ 15 DUO
Lanové posunovací zařízení PZ 15 je určeno k posunu železničních vozů při jejich nakládce a vykládce na železničních vlečkách, na stáčištích kapalných produktů a na terminálech. Je schopno dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 500 t oběma směry.
Základní popis
Nabízíme 2 verze PZ 15: základní → pro 1 kolej a PZ 15 DUO → posun vozů probíhá vždy na jedné ze dvou souběžných kolejí. Přítomnost obsluhy v blízkosti vozů je nutná pouze pro zapnutí a odepnutí tažného ramene kočky.
PZ 15 je tvořeno zákl. celky - poháněcí stanicí, vratnou stanicí, kočkou s ramenem a čepem, taženou po pojezdové drážce vně kolejiště pomocí dopravního lana. Tažné rameno kočky lze připojit speciál. čepem k bočnímu háku vagónu v soupravě. Součástí je el. rozvaděč s řídícím systémem a napínací agregát lana.
Řízení
Rozjezd a brzdění soupravy jsou řízeny frekvenčním měničem. Programovací automat v technologickém rozvaděči umožňuje logické vazby na stávající technologická zařízení vlečky (plnící hubice a ramena, kolejová váha atd.).
Celá technologie posunovacího zařízení může být navržena i realizována do prostředí s nebezpečím výbuchu.
Průběh posunu PZ 15
- Posunovací lokomotiva přisune soupravu vozů do oblasti posunovacího zařízení.
- Obsluha odpojí soupravu od lokomotivy a ta může plnit jiné úkoly.
- Obsluha si pomocí dálkového radiové soupravy posune pojezdovou kočku pod boční hák jednoho z posunovaných vagonů. Uchopí tažné rameno za držák, zvedne jej, současně mikroposuvem kočky dojede přesně k háku a zapne a zajistí čep na háku.
- Přesune pomocí lanového posunovacího zařízení jednotlivý vagon, nebo více vagonů na určené místo.
- Po provedení nakládky či vykládky dopraví obsluha vagony stejným postupem na místo, kde je převezme posunovací lokomotiva.
Poháněcí stanice
Je tvořena svařovaným pojezdovým rámem, který je pomocí kotevních šroubů kotven na betonovém základě vně kolejiště a v něm pojíždí hlavní pohon. V rámu pohonu je uložena poháněcí jednotka sestavená z 3-fázového vzduchem chlazeného elektromotoru a planetové převodovky s poháněcím lanovým kotoučem.
Na betonovém základě poháněcí stanice jsou uloženy kladky, navádějící poháněné lano na vratnou stanici a na tažnou kočku.
Napínání dopravního lana se uskutečňuje standardně pomocí hydraulického agregátu.
Vratná stanice
Skládá se ze dvou svařovaných rámů s uloženými lanovými kladkami na železobetonovém základu mimo kolejiště.
Kladky zajišťují navedení dopravního lana od vratné stanice k pojezdovým kočkám a k poháněcí stanici. Konstrukce je chráněna plechovým krytem.
Pojezdová dráha, kočka a tažné lano
Vodicí drážky jsou tvořeny ocelovým I profilem ve vzdálenosti cca 1400 mm od osy koleje (dle specifikace vagonů), v němž jezdí pojezdová kočka. Ta má rozsah ± 100 mm od osy vodící drážky pro uchycení bočního háku vagónu a před vyjetím z drážky ji chrání v koncových polohách zdvojené koncové snímače. Kočku tvoří svařovaná ocelová konstrukce s tažným ramenem s posilovací pružinou pro snadnou manipulaci při zapínání a odepínání čepu.
PZ 15 může pracovat i v obloucích a výhybkách. Pojezdovou dráhu lze skrýt v dlažbě nakládací rampy či silničním přejezdu. Lano je ke kočce upnuto pomocí očnice a svorek.
Ocelové tažné lano nemazané je navrženo dle STN EN 12385-4 o průměru dle projektovaného zatížení. Pohybující se lano je podepíráno válečky, jež snižují opotřebení lana otěrem a udržují jej v čistotě.
Ovládání
Posunovací zařízení se ovládá standardně pomocí přenosné radiové soupravy, která je nutná při zapínání čepu na hák a obsluha pak může manipulovat s železničními vozy z kteréhokoli místa na trati.
Další možností, jak ovládat nařízení, je z místní ovládací skříňky umístěné na přehledném místě vedle kolejiště. Servisním ovládacím místem je samotná rozvaděčová skříň, jež slouží pouze pro potřeby údržby a opravy.


stáhnout typový list »
vyplnit dotazník pro konkrétní specifikaci zařízení »
Lanová zařízení
Dotazník | Typový list | Fotogalerie |
Základní technické údaje PZ 15 | |
---|---|
Tažná síla* | 12 - 46 kN |
Výkon elektromotoru* | 5.5, 7.5, 11 kW |
Max. rychlost jízdy vozíku* | 0,4 m/s - naprázdno 0,2 m/s - se zatížením |
Max. hmotnost posunované soupravy* | do 500 t |
Přípustný sklon kolejiště | max. 3 ‰ |
Kolejiště | možnost posunu v oblouku, na vyhýbce a na upraveném přejezdu |
Ovládání |
|
* Dle místních podmínek a potřeb uživatele |