Hnací kolejová vozidla
- Hnací kolejová vozidla 2-osá - řada 211
- Hnací kolejová vozidla 3-osá - A 314
- Hnací kolejová vozidla 4-osá - A 415
Speciální hnací kolejová vozidla pro lehký posun a manipulaci se železničními vozy určená pro zajištění technologické obsluhy výroby v místě nakládky a vykládky.Lanová posunovací zařízení
- Lanové posunovací zařízení LTV-PV
- Lanové posunovací zařízení LTV-NV
- Lanové posunovací zařízení PZ 15
Lanová posunovací zařízení jsou určena k posunu železničních vozů na nakládce a vykládce železničních vleček i na stáčištích kapalných produktů. Jsou schopna dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 1200 t, zařízení PZ 15 - až 480 t.Speciální zařízení
- Dynamický manipulátor HW1E
- Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02
- Kolejový aretační mechanismus KAM-60-8
Dynamický manipulátor HW1E byl vyvinut pro rotační výklopníky vagonů k zachycení a zastavení vjíždějících naplněných vagonů, pro jejich ustavení a vyklopení k následnému vysunutí.
Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02 zabezpečuje kolej, je ovládána dálkově, eliminuje obsluhu v místě.
Mechanický aretační systém KAM-60-8 je určen pro aretaci a držení nepohybujících se vagonů na tratích se sklonem v průběhu operace jednotlivými vagony.
Lanové posunovací zařízení LTV-PV
Lanové posunovací zařízení LTV-PV je určeno k posunu železničních vozů při jejich nakládce a vykládce na železničních vlečkách, na stáčištích kapalných produktů a na terminálech. Je schopno dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 2000 t.
Základní popis
Lanové posunovací zařízení LTV-PV je tvořeno základními celky - poháněcí stanicí, vratnou stanicí, posunovacím vozíkem, který je tažen po vlastní úzkorozchodné dráze pomocí dopravního lana.
Předpětí v tažném laně není konstantní, ale mění se v závislosti na požadované funkci posunovacího vozíku. Součástí je el. rozvaděč s řídícím systémem a napínací agregát lana. Vozík v nepracovní poloze podjíždí pod stojícími vozy a při přechodu do polohy pracovní vysune ramena s tlačnými kladkami pro uchopení vozu.
Řízení
Rozjezd a brzdění soupravy jsou řízeny frekvenčním měničem. Programovací automat v technologickém rozváděči umožňuje logické vazby na stávající technologická zařízení vlečky (plnící hubice a ramena, kolejová váha atd.)
Celá technologie posunovacího zařízení může být navržena i realizována do prostředí nebezpečím výbuchu.
Průběh posunu LTV-PV
- Posunovací lokomotiva přisune soupravu vozů do oblasti posunovacího zařízení.
- Obsluha odpojí soupravu od lokomotivy a ta může plnit jiné úkoly.
- Obsluha pomocí místní skříňky nebo dálkového ovládání posune posunovací vozík pod dvojkolí vozu a vysune ramena vozíku. Uchopí tak dvojkolí vozu z obou stran.
- Přesune jednotlivý vagon nebo více vagonů na určené místo.
- Po naložení vagonů dopraví obsluha vagony stejným postupem na místo, kde je převezme posunovací lokomotiva.
Poháněcí stanice
Je tvořena svařovaným pojezdovým rámem, který je pomocí kotevních šroubů kotven na betonovém základě a v něm pojíždí hlavní pohon. V rámu pohonu je uložena poháněcí jednotka sestavená z 3-fázového vzduchem chlazeného elektromotoru a planetové převodovky, na jejíž výstupní přírubě je upevněn poháněcí lanový kotouč.
Na betonovém základě poháněcí stanice jsou uloženy kladky, navádějící poháněné lano na vratnou stanici, posunovací vozík a k vratné stanici.
Napínání dopravního lana se uskutečňuje pomocí hydraulického agregátu nebo pomocí elektrického aktuátoru.
Vratná stanice
Skládá se ze svařovaného rámu s uloženými lanovými kladkami a úchytu - očnice (v případě „třílanového systému“ je lano pevně ukotveno do betonového základu vratné stanice).
Kladka zajišťuje navedení dopravního lana k posunovacímu vozíku a zpět, kde je pomocí úvazku, očnice a lanových svorek ukončeno. Konstrukce je chráněna ocelovým krytem.
Pojezdová dráha a tažné lano
Pro pojezd posunovacího vozíku pod vagony slouží vlastní pojezdová dráha uvnitř kolejiště. Její kolejnice jsou uchyceny v pracovním prostoru dráhy přímo ke dřevěným pražcům, anebo k tzv. falešným ocelovým pražcům umístěným na betonových. Pojezdová dráha má na jedné straně snížený úsek a vytváří tzv. parkovací polohu vozíku.
V této parkovací pozici může nad posunovacím vozíkem projíždět také lokomotiva.
Ocelové tažné lano nemazané je navrženo dle STN EN 12385-4 o průměru dle projektovaného zatížení. V kolejišti je pohyblivá větev lana podepírána válečky, které snižují opotřebení lana otěrem a udržují jej v čistotě.
Ovládání
Posunovací zařízení se ovládá standardně pomocí místní ovládací skříňky, která je umístěna na přehledném místě vedle kolejiště, nebo z ovládacího pultu v místnosti pro obsluhu.
Další možností je dálkové ovládání pomocí radiové soupravy. Obsluha manipuluje s vozy z kteréhokoli místa na trati. Servisním ovládacím místem je samotná rozvaděčová skříň, jež slouží pouze pro potřeby údržby a opravy.
Zachycení dvojkolí vozu
Předpětí v dopravním laně není konstantní, mění se dle požadované funkci posunovacího vozíku. V pracovní poloze vozík vysune tlačné kladky, ty se po zachycení dvojkolí železničního vozu odvalují po jeho nákolcích. Po skončení požadované manipulace s vozovou soupravou dojde na povel obsluhy ke snížení předpětí dopravního lana a k zasunutí tlačných kladek.
Lanové zařízení je pak schopno podjíždět pod soupravou vozů.
V pracovním prostoru posunovacího vozíku je tažná a vratná větev tažného lana za účelem snížení jeho opotřebení otěrem vedena a podpírána pomocí soustavy podpěrných válečků a kladek.



stáhnout typový list »
vyplnit dotazník pro konkrétní specifikaci zařízení »
Lanová zařízení
Dotazník | Typový list | Fotogalerie |
Základní technické údaje LTV-PV | |
---|---|
Tažná síla* | 40 - 120 kN |
Výkon elektromotoru | 7.5, 11, 15, 22, 30 kW |
Max. rychlost jízdy vozíku* | 0,5 m/s - naprázdno 0,2 m/s - se zatížením |
Max. hmotnost posunované soupravy* | do 2 000 t |
Přípustný sklon kolejiště | max. 3 ‰ |
Kolejiště | možnost posunu v oblouku a na upraveném přejezdu |
Ovládání |
|
* Dle místních podmínek a potřeb uživatele |