Hnací kolejová vozidla
- Hnací kolejová vozidla 2-osá - řada 211
- Hnací kolejová vozidla 3-osá - A 314
- Hnací kolejová vozidla 4-osá - A 415
Speciální hnací kolejová vozidla pro lehký posun a manipulaci se železničními vozy určená pro zajištění technologické obsluhy výroby v místě nakládky a vykládky.Lanová posunovací zařízení
- Lanové posunovací zařízení LTV-PV
- Lanové posunovací zařízení LTV-NV
- Lanové posunovací zařízení PZ 15
Lanová posunovací zařízení jsou určena k posunu železničních vozů na nakládce a vykládce železničních vleček i na stáčištích kapalných produktů. Jsou schopna dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 1200 t, zařízení PZ 15 - až 480 t.Speciální zařízení
- Dynamický manipulátor HW1E
- Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02
- Kolejový aretační mechanismus KAM-60-8
Dynamický manipulátor HW1E byl vyvinut pro rotační výklopníky vagonů k zachycení a zastavení vjíždějících naplněných vagonů, pro jejich ustavení a vyklopení k následnému vysunutí.
Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02 zabezpečuje kolej, je ovládána dálkově, eliminuje obsluhu v místě.
Mechanický aretační systém KAM-60-8 je určen pro aretaci a držení nepohybujících se vagonů na tratích se sklonem v průběhu operace s jednotlivými vagony.
Lanové posunovací zařízení LTV-NV
Lanové posunovací zařízení LTV-PV je určeno k posunu železničních vozů při jejich nakládce a vykládce na kusých kolejích železničních vleček, na stáčištích kapalných produktů a na terminálech. Je schopno dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 2500 t.
Základní popis
Lanové posunovací zařízení je LTV-NV tvořeno základními celky - poháněcí stanicí, vratnou stanicí, posunovacím vozíkem, který je tažen po koleji pomocí dopravního lana.
Vozík je na straně spojení se soupravou vybaven standardními vagonovými nárazníky a šroubovým nebo poloautomatickým svěšovacím spřáhlem. Pro trhy, kde se používají automatická spřáhla (SA3), nabízíme i tuto variantu připojení. Nedílnou součástí je el. rozvaděč s řídícím systémem a napínací agregát lana.
Řízení
Rozjezd a brzdění soupravy jsou řízeny frekvenčním měničem. Programovací automat v technologickém rozváděči umožňuje logické vazby na stávající technologická zařízení vlečky (plnící hubice a ramena, kolejová váha atd.)
Celá technologie posunovacího zařízení může být navržena i realizována do prostředí s nebezpečím výbuchu.
Průběh posunu LTV-NV
- Posunovací lokomotiva přisune soupravu vozů do oblasti posunovacího zařízení.
- Obsluha odpojí soupravu od lokomotivy a ta může plnit jiné úkoly.
- Obsluha pomocí místní skříňky nebo dálkového ovládání posune posunovací vozík k prvnímu vozu soupravy. Dojde ke spojení spřáhla vozíku se spřáhlem vagonu.
- Přesune jednotlivý vagon nebo více vagonů na určené místo.
- Po naložení vagonů dopraví obsluha vagony stejným postupem na místo, kde je převezme posunovací lokomotiva.
Poháněcí stanice
Je tvořena svařovaným pojezdovým rámem, který je pomocí kotevních šroubů kotven na betonovém základě a v něm pojíždí hlavní pohon. V rámu pohonu je uložena poháněcí jednotka sestavená z 3-fázového vzduchem chlazeného elektromotoru a planetové převodovky s poháněcím lanovým kotoučem.
Na betonovém základě poháněcí stanice jsou uloženy kladky, navádějící poháněné lano na vratnou stanici, posunovací vozík a k vratné stanici.
Napínání dopravního lana se uskutečňuje standardně pomocí hydraulického agregátu.
Vratná stanice
Skládá se ze svařovaného rámu s uloženými lanovými kladkami a úchytu - očnice (v případě „třílanového systému“ je lano pevně ukotveno do betonového základu vratné stanice).
Kladka zajišťuje navedení dopravního lana k posunovacímu vozíku a zpět, kde je pomocí úvazku, očnice a lanových svorek ukončeno. Konstrukce je chráněna ocelovým krytem.
Pojezdová dráha a tažné lano
Pro pojezd posunovacího vozíku LTV-NV slouží samotná kolej vlečky s tím, že parkovací poloha tohoto vozíku je zpravidla na konci dráhy u zarážedla.
Ocelové tažné lano nemazané je navrženo dle STN EN 12385-4 o průměru dle projektovaného zatížení. V kolejišti je pohyblivá větev lana podepírána válečky, které snižují opotřebení lana otěrem a udržují jej v čistotě.
Ovládání
Posunovací zařízení se ovládá standardně pomocí místní ovládací skříňky, která je umístěna na přehledném místě vedle kolejiště, nebo z ovládacího pultu v místnosti pro obsluhu.
Další možností je dálkové ovládání pomocí radiové soupravy. Obsluha manipuluje s vozy z kteréhokoli místa na trati. Servisním ovládacím místem je samotná rozvaděčová skříň, jež slouží pouze pro potřeby údržby a opravy.
Zachycení spřáhla
Ke spojení posunovacího vozíku LTV-NV s vagónem, nebo soupravou vagonů dojde po dojetí na doraz k nárazníkům vagónu - obsluha nasadí hák spřáhla nebo se poloautomatickké spřáhlo při kontaktu s hákem vagonu zapne samo.
Po každé manipulaci musí obsluha odepnout hák šroubového spřáhla či pákou z vnějšku uvolnit spřáhlo. Použití svěšovacího spřáhla u vozíku zvyšuje bezpečnost práce (obsluha nemusí vstupovat do kolejiště mezi vagony) a urychluje manipulaci, když obsluha jen rozpojuje spřáhla.


stáhnout typový list »
vyplnit dotazník pro konkrétní specifikaci zařízení »
Lanová zařízení
Dotazník | Typový list | Fotogalerie |
Základní technické údaje LTV-NV | |
---|---|
Tažná síla* | 15 - 160 kN |
Výkon elektromotoru | 7.5, 11, 15, 22, 30, 37, 45 kW |
Max. rychlost jízdy vozíku* | 0,4 m/s - naprázdno 0,2 m/s - se zatížením |
Max. hmotnost posunované soupravy* | do 2 500 t |
Přípustný sklon kolejiště | max. 3 ‰ |
Kolejiště | možnost posunu v oblouku a na upraveném přejezdu |
Ovládání |
|
* Dle místních podmínek a potřeb uživatele |