Hnací kolejová vozidla
- Hnací kolejová vozidla 2-osá - řada 211
- Hnací kolejová vozidla 3-osá - A 314
- Hnací kolejová vozidla 4-osá - A 415
Speciální hnací kolejová vozidla pro lehký posun a manipulaci se železničními vozy určená pro zajištění technologické obsluhy výroby v místě nakládky a vykládky.Lanová posunovací zařízení
- Lanové posunovací zařízení LTV-PV
- Lanové posunovací zařízení LTV-NV
- Lanové posunovací zařízení PZ 15
Lanová posunovací zařízení jsou určena k posunu železničních vozů na nakládce a vykládce železničních vleček i na stáčištích kapalných produktů. Jsou schopna dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 1200 t, zařízení PZ 15 - až 480 t.Speciální zařízení
- Dynamický manipulátor HW1E
- Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02
- Kolejový aretační mechanismus KAM-60-8
Dynamický manipulátor HW1E byl vyvinut pro rotační výklopníky vagonů k zachycení a zastavení vjíždějících naplněných vagonů, pro jejich ustavení a vyklopení k následnému vysunutí.
Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02 zabezpečuje kolej, je ovládána dálkově, eliminuje obsluhu v místě.
Mechanický aretační systém KAM-60-8 je určen pro aretaci a držení nepohybujících se vagonů na tratích se sklonem v průběhu operace jednotlivými vagony.
Lanová posunovací zařízení
Lanová posunovací zařízení jsou zařízení s uzavřeným lanovým okruhem, která jsou pevně instalována v kolejišti vleček průmyslových podniků. Slouží k manipulaci se železničními vagony při nakládce a vykládce surovin a zboží. K zachycení vagonů slouží jeden ze 3 pojezdových mechanizmů dle místních podmínek - LTV-PV, LTV-NV, PZ 15 a PZ 15 DUO.
Ovládání
Obsluha lanových posunovacích zařízení je realizována z místní skříňky u kolejiště, z ovládacího pultu v řídící místnosti, nebo pomocí dálkového ovládání.
V případě potřeby lze některé typy těchto lanových posunovacích zařízení automatizovat využitím soustavy čidel a řídícího systému.
Pohon
K pohonu lanových zařízení slouží elektromotor o výkonu 7,5 – 30 kW.
Celá technologie posunovacího zařízení může být navržena i realizována do prostředí nebezpečím výbuchu.
Lanová zařízení | LTV-PV | LTV-NV | PZ 15 a PZ 15 DUO |
---|---|---|---|
Typ zařízení | lanové posunovací | lanové posunovací | lanové posunovací |
Zatížení na přímé trati | max. do 1600 t | max. do 2000 t | max. do 480 t |
Stavební část |
|
|
|
Trať | instalace možná i v oblouku | instalace možná i v oblouku vč. přejezdů přes 1 výhybku | instalace možná i v oblouku vč. přejezdů přes výhybku |
Vlastní pojezdová dráha | ANO ↓ pojezd na technologické kolejničce uvnitř hlavní koleje |
NE ↓ pojezd na hlavní koleji | ANO ↓ pojezd na pojezd. drážce instalované vně hlavní koleje |
Mani-pulace | manipulace se soupravou i jednotl. vagóny uvnitř soupravy v obou směrech | manipulace ucelenou soupravou v obou směrech | manipulace se soupravou i jednotl. vagóny uvnitř soupravy v obou směrech |
Ovládání |
|
|
|
Úpravy v kolejišti | ANO ↓ instalace technologické kolejničky a drážek vedení dopravního lana |
ANO ↓ instalace drážek vedení dopravního lana | ANO ↓ instalace pojezdové drážky |
Možnosti provozu | i přes upravené silniční přejezdy | i přes upravené silniční přejezdy |
|
Obsluha | 1 proškolená osoba | 1 proškolená osoba | 1 proškolená osoba |
Lanová zařízení
Výhody
- příznivé pořizovací náklady
- nízké náklady na údržbu
- zvýšení bezpečnosti práce
- úspora kvalifikovaných pracovních sil
- omezení účasti posunovacích lokomotiv, navazuje také omezení hluku a emisí
- možnost dálkového ovládání a automatizace logistiky vagonů
- variabilita a skladba výbavy i výkonu