Hnací kolejová vozidla
- Hnací kolejová vozidla 2-osá - řada 211
- Hnací kolejová vozidla 3-osá - A 314
- Hnací kolejová vozidla 4-osá - A 415
Speciální hnací kolejová vozidla pro lehký posun a manipulaci se železničními vozy určená pro zajištění technologické obsluhy výroby v místě nakládky a vykládky.Lanová posunovací zařízení
- Lanové posunovací zařízení LTV-PV
- Lanové posunovací zařízení LTV-NV
- Lanové posunovací zařízení PZ 15
Lanová posunovací zařízení jsou určena k posunu železničních vozů na nakládce a vykládce železničních vleček i na stáčištích kapalných produktů. Jsou schopna dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 1200 t, zařízení PZ 15 - až 480 t.Speciální zařízení
- Dynamický manipulátor HW1E
- Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02
- Kolejový aretační mechanismus KAM-60-8
Dynamický manipulátor HW1E byl vyvinut pro rotační výklopníky vagonů k zachycení a zastavení vjíždějících naplněných vagonů, pro jejich ustavení a vyklopení k následnému vysunutí.
Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02 zabezpečuje kolej, je ovládána dálkově, eliminuje obsluhu v místě.
Mechanický aretační systém KAM-60-8 je určen pro aretaci a držení nepohybujících se vagonů na tratích se sklonem v průběhu operace s jednotlivými vagony.
Kolejový aretační mechanismus KAM-60-8
Pružino-mechanický aretační systém je určen pro aretaci a držení nepohybujících se železničních vagonů na tratích se sklonem v průběhu operace s jednotlivými vagony, např. jejich držení v průběhu přesunu posunovacího zařízení při plnění nebo výsypu vagonů.
Základní popis
Aretační systém je tvořen ze dvou nezávislých částí – segmentových zápor, které jsou ovládány současně z centrálního rozvaděče. Každá segmentová zápora je umístěna samostatně na jedné straně kolejiště a uchycená na základových pražcích.
Základové pražce jsou umístěny mezi železničními pražci a jsou uchyceny ke koleji. V závislosti na rozchodu koleje 1520 nebo 1435 mm jsou pak použity dvě délky základových pražců.
Pozice segmentových zápor
Segmentové zápory aretačního mechanismu mají 3 pracovní pozice:
Parkovací poloha
Je poloha, kdy jsou segmentové zápory brzdícího mechanizmu rozevřeny a zasunuty v plechovém zakrytování, přičemž umožňují volný průjezd železničních vagonů a lokomotiv a nezasahují tak do průjezdného profilu tratě.

Pohotovostní poloha
Je poloha, kdy nedochází ke kontaktu aretačních segmentů s dvoukolím vagónu, ale segmenty se nacházejí v blízkosti dvoukolí a mechanismus je připraven pro povel aretace. Pohotovostní poloha slouží k rychlejší reakci aretačního mechanismu a zkrácení doby, než se přesune do aretační polohy. Tato poloha dovoluje běžný průjezd železničních vagonů a korekci ustavení zachycovaného vagónu, ale nedovoluje průjezd lokomotiv.

Aretační poloha
Poloha mechanismu, kdy dochází ke kontaktu aretačních segmentů s dvoukolím zachyceného vagonu. Jednotlivé aretační segmenty jsou opřeny o kolo vagonu, přičemž stlačované pružiny segmentů vytvářejí přítlak.

stáhnout typový list »
Speciální zařízení
Typový list | Fotogalerie |
Základní technické údaje KAM-60-8 | |
---|---|
Výrobce | Kolejové Pohony a.s. |
Výkon elektromotoru | 2× 4 kW |
Reakční doba | do 8 sek. z pohotovostní polohy do pracovní |
Napájecí napětí | 230/400 V, 50 Hz |
Provozní napětí snímačů [V] | 10...30 VDC |
Max. udržitelná tažná síla | 80 kN |
Volitelný rozchod kolejí | 1435 nebo 1520 mm |
Rozměry | d 3930 × v 675 × š 4275 mm |
Hmotnost | 3000 kg |