Hnací kolejová vozidla
- Hnací kolejová vozidla 2-osá - řada 211
- Hnací kolejová vozidla 3-osá - A 314
- Hnací kolejová vozidla 4-osá - A 415
Speciální hnací kolejová vozidla pro lehký posun a manipulaci se železničními vozy určená pro zajištění technologické obsluhy výroby v místě nakládky a vykládky.Lanová posunovací zařízení
- Lanové posunovací zařízení LTV-PV
- Lanové posunovací zařízení LTV-NV
- Lanové posunovací zařízení PZ 15
Lanová posunovací zařízení jsou určena k posunu železničních vozů na nakládce a vykládce železničních vleček i na stáčištích kapalných produktů. Jsou schopna dle místních podmínek uvést do pohybu a ubrzdit soupravu vozů o celkové hmotnosti až 1200 t, zařízení PZ 15 - až 480 t.Speciální zařízení
- Dynamický manipulátor HW1E
- Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02
- Kolejový aretační mechanismus KAM-60-8
Dynamický manipulátor HW1E byl vyvinut pro rotační výklopníky vagonů k zachycení a zastavení vjíždějících naplněných vagonů, pro jejich ustavení a vyklopení k následnému vysunutí.
Elektromechanická vozová zarážka EMVZ-02 zabezpečuje kolej, je ovládána dálkově, eliminuje obsluhu v místě.
Mechanický aretační systém KAM-60-8 je určen pro aretaci a držení nepohybujících se vagonů na tratích se sklonem v průběhu operace jednotlivými vagony.
Hnací vozidlo 4-osá - A 415
Koncepce nového typu čtyřosé elektrické posunovací lokomotivy A 415 napájené z trakčních akumulátorů vychází z již prověřeného typu tříosé lokomotivy A 314 (710.201-5).
Základní popis
Vozidlo vzniklo na základě kompletní přestavby původní lokomotivy řady 716 (V60). Zcela novým je přenos výkonu - původní diesel-hydraulické soustrojí bylo nahrazeno asynchronním trakčním motorem a vstupním planetovým členem původní mechanické převodové skříně. Systém přenosu výkonu pomocí mech. redukční skříně a spojnic na jednotlivá dvojkolí je vhodný především pro použití na průmysl. vlečkách. Vysoký kroutící moment i při velmi nízkých otáčkách zajišťuje vektorově řízený střídač umožňující rekuperaci el. energie při brzdění.

Výhody
- asynchronní přenos výkonu
- řízení kroutícího momentu pomoci střídače plným vektorovým řízením
- dálkové řízení Åkerströms
- stavění jízdní cesty na místním posunovacím obvodě
- rekuperace elektrické energie
- zkrácený režim dobíjení trakčních akumulátorů
- diagnostika trakčních akumulátorů
- vzdálený přístup do říd. systému při nabíjení
- vyhodnocování energetické bilance
Kabina
Pro lepší přístup strojvedoucího do kabiny byly navrženy dva nové diagonální přístupy po ochozech, které jsou optimální z hlediska bezpečnosti práce a ergonomie. Kabina vozidla je opatřena sendvičovou střechou (tzv. tropiko), která zajišťuje teplotní komfort pro obsluhu vozidla zvláště v letních měsících.
Velkoplošná okna v podélné ose vozidla jsou projektována s negativními sklony a jsou vybavena výkonnými stěrači. Ovládací pulty strojvedoucího se sedačkami se nacházejí diagonálně na obou stranách kabiny. Kabina je vytápěna nezávislým topením Webasto.
Zdroj energie
Olověné trakční baterie jsou o nominálním napětí 640 V s kapacitou 930 Ah. Použito bylo 320 ks článků v 8 kontejnerech. Max. vybití baterií je 80 % kapacity, životnost při běžném provozu a 1500 nabíjecích cyklech je cca 10 let.
Při brzdění lokomotivy pomocí elektrodynamické brzdy je získaná elektrická energie dodávána zpět do akumulátorů a do superkapacitorů, které jsou využívány zejména při zvýšené spotřebě během rozjezdu soupravy.
Vybavení
Silová elektronika byla umístěna v prostoru el. představku nacházejícím se na jedné straně v prostoru mezi kabinou a akumulátory. Speciálně bylo vyřešeno chlazení trakč. střídače kapalinou regulační smyčkou pro regulaci teploty. Pro snížení opotřebení okolků je vozidlo vybaveno moderním systémem mazání okolků OK-02 fa TRIBOTEC - mazivo rozptýlené ve vzduchu je nastřikováno přímo na oběžné dráhy okolků.
Zásobníky pískování jsou osazeny vytápěnými směšovači, které zamezí zamrzání písku v nepříznivých zimních klimatických podmínkách. Vytápěné jsou i pískovací trysky. Lokomotiva je vybavena průběžným elektro-pneumatickým brzdičem DAKO BSE a přímočinným brzdičem spolu obvodem pomocné parkovací brzdy.
Hnací ústrojí

stáhnout typový list »
vyplnit dotazník pro konkrétní specifikaci zařízení »
Kolejová vozidla
Dotazník | Typový list | Fotogalerie |
Základní technické údaje A 415 | |
---|---|
Rozchod | 1435 mm |
Uspořádaní dvojkolí | D |
Přenos výkonu | elektromech. střídavý |
Šířka × výška × délka přes nárazníky | 3027 × 4365 × 10970 mm |
Délka přes čelníky | 9700 mm |
Průměr dvojkolí | 1100 mm |
Nejmenší poloměr projížděného oblouku | 80 m |
Celková hmotnost | 60 t |
Jmenovitý výkon | 300 kW |
Špičkový výkon po dobu 90 s | 450 kW |
Max. provozní rychlost | 30 km/h |
Max. tažná sila | 180 kN |
Max. zátěž na přímé koleji | 2000 t |
Rozsah využití max. tažné síly | 0 – 10 km/h |
Počet zákl. nabíjecích cyklů | 1500 |
Počet článků | 320 |
Jmenovité napětí | 640 V |
Kapacita | 930 Ah |